Hae
Rosa Camilla
Kaupallinen yhteistyö

Helpot ja kevyet välipalavinkit arkeen!

Kaupallinen yhteistyö: Fitnessfirst

 

Hei kaikki ja ihanaa uutta viikkoa! Tänään jaan teille omat vinkkini terveellisiin (tai ainakin jotain sinne päin), maukkaisiin välipaloihin, sillä sain valita Fitnessfirstin valikoimasta kivoja superfoodeja kotiin. Näitä on ehditty jo lähes kuukauden päivät maistella, joten omat suosikitkin on jo tiedossa! Ja tosiaan, jos joku ihmettelee venähtänyttä postausväliä, niin ilmoitin maaliskuun puolella Instagramissa, että tulen pitämään blogissa pientä taukoa. Työt ja opinnot imivät oikeastaan kaiken energian ja inspiraation tästä naisesta, viuh. Onneksi nyt tilanne on helpottanut, gradu on palautettu ja arki ei tunnu enää niin raskaalta. Palaankin blogitauolta onnekkaasti keskelle karanteenikaaosta, joka on monen perheessä varmaasti enemmänkin vitsaus kuin siunaus. Onneksi tästä selvitään, jokainen meistä!

Olen itsekin tässä tilanteessa päätynyt 90 prosenttisesti etätyöhön, mikä on tuonut arkeen pieniä haasteita. Olemme molemmat tottuneet syömään työpaikan ravintolassa proteiinirikkaan keittolounaan joka päivä, minkä lisäksi välipalaksi on aina ollut mukana rahka, proteiinipatukka tai jotain muuta pientä. Nyt kotona köllötellessä rahaa ja aikaa palaa pelkästään ruuanlaittoon, minkä lisäksi välipala on jäänyt ihan huomaamattakin syömättä, kun ei ole jaksanut alkaa väsäilemään mitään kummempaa tyhjän kaapin antimista. Välipalat on kuitenkin tasapainoisessa ruokavaliossa tärkeitä, etteivät ruokavälit veny liian pitkiksi. Sen kunniaksi päätin itsekin inspiroitua ja kirjoittaa ihan listaksi omat välipalasuosikkini!

 

 

Välipalavinkkejä:

 

Välipalapatukat -Nämä eivät ole ehkä se edullisin vaihtoehto välipalana, mutta monesti ostan töihin erilaisia pähkinäpatukoita, jotta se iltapäivän energia-annoskin tulee saatua. Sokeristen myslipatukoiden sijasta suosittelen kuitenkin esimerkiksi erilaisia raakapatukoita, joiden sisältö on hiukan ravinnepitoisempaa yleensä. Nakdin raakapatukat ovat ihanan herkullisia, täyttävät mukavasti mutta eivät ole ylitsevuotavan makeita! Oma lempparini oli peanut delight, joka sopi kivasti kahvin kanssa nautittavaksi.

Kaurapuuro täytteillä tai ilman -Kaurapuuroa voi syödä myös välipalana! Lähes viisi vuotta olen nauttinyt työssäni useammin tai harvemmin erilaisia mikropuuroja, joista oma lempparini on ehdottomasti Fazerin Alku-puuro., joka kelpaa sellaisenaan Myös Elovenan annospuurot ovat hyviä aamuun tai iltapäivään. Mikäli kotona vaan on täytteitä, voi tavallista kaurapuuroa maustaa pähkinöillä, raejuustolla, hillolla, jogurtilla, marjoilla tai vaikka voilla. Kauran sijasta voi kokeilla myös ruispuuroa, johon sopii erityisen hyvin kourallinen pähkinöitä. Slurps!

Hedelmät -Tämä nyt on lähes itsestäänselvyys, mutta muistutuksena silti. Omia lemppareitani ovat omenat, joita on helppo kantaa laukussa ja rouskuttaa nopeasti nassuun tauolla. Banaanit, päärynät, luumut ja nektariinit ovat myös erityisen hyviä! Omenaa voi dipata esimerkiksi alla näkyvään mantelitahnaan, jos mielii tehdä välipalasta ruokaisamman. Seuraavaksi kokeilen saksanpähkinätahnaa!

Pilttipurkit -Hedelmät voi onneksi nauttia myös soseena, sillä piltit sopivat oikeasti todella hyvin myös aikuisen ihmisen välipalana! Ja tarkoitan tällä nimenomaan niitä hedelmäsoseita. Omat suosikkini ovat kuningatar, luumu ja marjasekoitus. Erilaisia hedelmäpyreitä on muutenkin tullut viime aikoina hurjasti markkinoille, myös sellaisissa pakkauksissa, jotka eivät vaadi lusikkaa.

(Tai hedelmien korvikkeena yllä näkyvät Yoyo -rullat! Todella hauska pakkaus, jonka sisällä on kaksi hedelmäpyreestä valmistettua rullaa. Täydellisiä pikkunaposteluun itselle tai lapselle!)

 

 

Pähkinät ja taatelit -Pähkinöistä on tullut oma päivittäinen herkkuni, jota syön hyvällä omalla tunnolla. Pidän lähes aina työpisteeni läheisyydessä pähkinäpussia, sillä nälän iskiessä muutamalla pähkinällä jaksaa lounaaseen asti kivasti. Saksanpähkinät ja pekaanipähkinät ovat olleet oma vakkarini, mutta Lidlistä saatava cashew ja karpalo -sekoitus on myös tosi herkullinen! Meidän perheessä tykätään myös taateleista, jotka kaikessa sokerisuudessaan ovat usein vaan todella sotkevia. Ne käyvät kivasti myös jälkiruuan korvaajana, jos tekee mieli jotain makeaa. Aion testata myös taateli-sinihomejuusto -komboa joku päivä, slurps!

Kuivatut hedelmät (aprikoosit!!) -Ylipäätään kuivattuja hedelmiä kannattaa hyödyntää, sillä niitä on helppo kantaa kassissa ja napata nälän iskiessä muutama suuhun. Aprikoosit on meidän suurin herkku, mutta onhan noita muitakin. Esimerkiksi kuivatut banaanit saattavat maistua monelle!

Jugurttia ja granolaa -Litran purkki jogurttia ei maksa ihan hirveästi, eikä myöskään paketillinen granolaa. Nopea ja täyttävä välipala, jolla jaksaa kyllä pitkälle. Itse tilasin Fitnessfirstiltä gluteenittoman granolan, johon oli sekoitettu kookoslastuja tuomaan makua. Käytännössä tähän käyvät myös sokeroimattomat murot, riippuen ihan omasta energiantarpeesta. Sinne kulhoon vaan oman maun mukaan näitä ja lusikka käteen!

Näkkäri -Ostin kaupasta joku aika sitten pyöreää ruisnäkkäriä, ja olin aivan taivaassa. Voi (tai siis oivariini), juusto ja näkkäri, NIIN hyvää etten kestä! Miksi riisikakku olisi ruisnäkkäriä parempi? En ymmärrä. Vaalean näkkärin päälle voi myös vaikkapa levittää nutellaa ja banaaniviipaleita, jos makeaa tekee mieli. Ruisnäkkärin kanssa erilaiset tuorejuustot ja leikkeleet sopivat varmasti myös todella hyvin. Helppo tehdä, kevyt ja säilyy työpaikan hyllyssäkin pitkään!

 

 

Kuvassa aamupala muutaman viikon takaa. Herkullinen, vähäsokerinen ja rasvaton jugu, jonka päälle granolaa ja pähkinöitä. Ihanan kevyttä ja raikasta, kaveriksi voi ottaa vielä pari näkkäriä jos nälkä ei pelkästään jugulla lähde. Kuulisin mieluusti myös teidän välipalavinkkejä – tässä listassa lähdin liikkeelle niistä helpoimmista, mutta voihan sitä paistaa kahvin kanssa vaikka pienen munakkaan? Onko sulla omia suosikkeja? Jaa ne kommenteissa!

 

Ihanaa alkanutta viikkoa! 

 

Kaupallinen yhteistyö: Fitnessfirst

4 kommenttia

  1. Satu kirjoitti:

    Smoothie mantelijuomasta, pinaatista, banaanista ja avokadosta on oma vakkari välipala tai sitten leipää/näkkäriä höysteillä. Taateleista tuli mieleen että kannattaa maistaa niin että laittaa muutaman suolapähkinän taatelin ”sisään”, todella toimiva pikku jälkkäri erityisesti jos tykkää muutenkin suolaisen ja makean yhdistelmästä 😛

  2. Hertta kirjoitti:

    Hyviä vinkkejä! Paljon oli samoja mitä itsekin syön. Näkkärin lisäksi ihan muutkin leivät, joiden päälle voi laittaa keon kaikkea värikästä. Ja ruisleipä avokadolla on aivan herkku! 😊

    • Rosa Camilla kirjoitti:

      Mahtavaa! Perinteinen leipä on aina paras, ruikkari varsinkin! Avokadot on vähän kakspiippunen juttu, suurin osa yleensä pilalla jo ostaessa… D: Pitäisi kokeilla taas onneaan joku päivä!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *